Nieuws

Replica Maico ’81 (motor ’83-’84) frame

In opdracht van een klant heeft BZS een MAICO ’81 frame zodanig aangepast dat het Maico motorblok van ’83 en ’84 (kortere motor) in het frame past en alle delen gebruikt kunnen worden van de ’81 er uitgezonderd de uitlaat, de geometrie is exact die van de ’81 er, maar het onderframe is zo aangepast dat het kortere blok perfect past.

Deze exacte replica wordt door B.Z.S. Racing Parts op grote precisie nagebouwd uit hoogwaardige chroommolybdeen buis (25CrMo4).

Het laswerk gebeurd TIG met speciale lasdraad.

Deze frame’s worden dus als kit geleverd:
– Frame incl achtervork
– As en achtervork lagering
– Balhoofdlagers

Het complete frame incl. achtervork weegt 14,4 kg
(Origineel Maico ’81 15,5 kg)

NU beschikbaar, de MAICO ’81 replica!

BZS Racingparts - MAICO '81 replica

MAICO '81 replica NU op voorraad!

NU beschikbaar, de MAICO ’81 replica!
Na gesprekken met de fabrieksmonteur van MAICO in de jaren ’78 tot’ 82, Steve Butler, en fabrieksrijder Yvan van de Broeck zijn we tot dit resultaat gekomen van het model ‘81. Dit omdat er in het jaar ‘81 drie verschillende frame’s gebouwd en geleverd zijn. Deze uitvoering is volgens de ex fabrieksteammonteur en fabrieksrijder de beste MAICO ooit gebouwd. Hij kreeg in die tijd al de bijnaam “ The best twinshockbike ever build

 

BZS Racingparts - Maico

MAICO '81 (Foto http://www.vitalmx.com)

MAICO ’81 frame voor inbouw andere motoren

BZS Racingparts - MAICO ’81 frame voor HONDA CR500 motorblok

Op verzoek van een Duitse klant hebben we een Maico frame geleverd zonder motorbevestiging en een iets bredere achtervork. Hij gaat dit frame gebruiken om een motorblok van een HONDA CR500 in te bouwen. Vooral in UK worden veel MAICO '81 frame's gebruikt om viertakt motors in te bouwen.

 

BZS Racingparts - Maico

De voordelen dit frame; heeft de beste stuureigenschappen van de twin-shock modellen en erg veel ruimte, dus elk motorblok past erin. Al het standaard Maico plastic kan gebruikt worden.

C&J monoshock HONDA mod ’82

B.Z.S. Racing Parts - C&J monoshock HONDA mod '82

C&J monoshock HONDA mod '82

(H.P.F.) C&J monoshock HONDA mod ’82

Speciaal voor een klant hebben we een (H.P.F.) C&J monoshock HONDA mod ’82 frame gemaakt.

 

B.Z.S. Racing Parts - C&J monoshock HONDA mod '82

C&J monoshock HONDA mod '82

Honda XR500 rempedaal

B.Z.S. Racing Parts - Honda XR500 rempedaal

Honda XR500 rempedaal

Honda XR500 rempedaal

Omdat blijkt dat de rempedaal van een XR500 heel erg moeilijk verkrijgbaar is hebben wij een eigen model rempedaal gemaakt met de originele bevestiging (ook de speciale bout kunnen wij leveren). Het aangrijppunt voor de kabel ligt stuk hoger en heeft nog net genoeg plaats om onder de kickstarter te kunnen scharnieren. BZS Racing Parts heeft speciale passende remkabels laten maken voor dit model omdat het origineel niet meer leverbaar is.

 

B.Z.S. Racing Parts - Honda XR500 rempedaal
B.Z.S. Racing Parts - Honda XR500 rempedaal

BSA frame’s met nikkel oppervlakte-behandeling

B.Z.S. Racing Parts - BSA frame's met nikkel oppervlakte-behandeling

BSA frame met nikkel oppervlakte-behandeling

BSA frame’s met nikkel oppervlakte-behandeling

Ook fabriceerde BZS Racing Parts laatst voor een klant een serie BSA frame’s, deze werden voor de klant geleverd met als oppervlakte-behandeling nikkel, incl. rempedaal, voetsteunhouders en filterbak.

 

B.Z.S. Racing Parts -BSA frame's met nikkel oppervlakte-behandeling

We feliciteren Kurt Villadsen met het winnen van het Deense vintage kampioenschappen op zijn BSA met BZS frame.

B.Z.S. Racing Parts -BSA frame's met nikkel oppervlakte-behandeling

De winnende motor van Kurt Villadsen

B.Z.S. Racing Parts -BSA frame's met nikkel oppervlakte-behandeling

Kurt Villadsen werd kampioen in de twinshock 66+ klasse met zijn BSA frame.

Nieuwe ontwikkelingen

Wij van B.Z.S. Racing Parts kregen de vraag of we geen C & J-frame hebben met genoeg plaats om een  XR600 dry sump motor te plaatsen ipv een XL / XR500. Daarom hebben we besloten om een ​​C & J replica twinshock frame te bouwen met genoeg ruimte om een XR (dry sump) 600 motor te plaatsen.

We denken dat de eerste prototypes klaar zijn over een maand. We plaatsen hier zo snel mogelijk wat foto’s.

BZS Racing Parts magazijn

B.Z.S. Racing Parts - Magazijn

Een kijkje in het BZS Racing Parts magazijn.

 

B.Z.S. Racing Parts - Magazijn

Deel deze pagina
Facebooktwitter