Replica Husqvarna 4-takt
De op dit moment zo populaire viertakt crosser voor de twinshock klasse is wel de Husky van 1984. Omdat deze motor gebruikt wordt nu voor competitie in de classicmotorcross hebben we het frame een beetje aangepast. Ons nieuwe Husqvarna 4 takt frame is ontworpen in nauwe samenwerking met 4 takt en motocross techneut Chris Verlinden uit Belgie.
Er waren verschillende uitdagingen waar we aan moesten gaan voldoen.
Het 1e en allerbelangrijkste punt, in het frame moest ruim plaats zijn voor een Keihin FCR carburateur die de motor grote vermogenswinst geeft. Hiervoor is de vorm van de centrale bovenbuis veranderd, en zijn de zijbuisjes demontabel dit is gedaan om makkelijk aan de Keihin carburateur te kunnen werken tijdens wedstrijden .
Het 2e punt, vanuit rijderspositie bekeken, moest het frame ter plaatse van de budy-seat iets smaller worden voor fijnere rijeigenschappen, maar toch moest er meer ruimte tussen schokbrekers – uitlaat – plastic zijschilden gecreëerd worden. Dus de constructie van het frame is op deze plaats smaller waardoor zitpositie beter werd, en de motor dus beter tussen de benen klemt/past door deze aanpassing past de originele filterbak dus niet meer maar werd door ons een smallere filterbak gemaakt waar de originele filters inpassen.
Deze replica’s van de uit de 70er jaren bekende Husqvarna 4-tak frame’s worden door B.Z.S. Racing Parts nagebouwd uit hoogwaardige chroommolybdeen buis (25CrMo4). Het laswerk gebeurd TIG met speciale lasdraad.
B.Z.S. Racing Parts levert het frame incl. achtervork.
Het complete frame incl. achtervork weegt 11.8 Kg
 
 
 
Deel deze pagina