België 100% oldtimers
BZS Racingparts zal op deze classic motocross aanwezig zijn met een stand om onze frame’s te showen
Farleigh-Castle
BZS RacingParts met replica frames zullen net als in andere jaren weer aanwezig zijn op de vetsMX te Farleigh-Castle op 13, 14 en 15 september U vind ons met onze stand in de MX Trade Village.
Plaats nu uw order en vraag ons om de speciale prijzen voor de voorordering (wij brengen U frame mee naar Farleigh Castle).
Uitlaatsysteem voor HONDA CR500 ’89-’90 en’91
Vanaf nu op voorraad uitlaatsysteem voor HONDA CR500 ’89-’90 en '91 complete uitlaat met demper van het bekende merk H.G.S. exhaust-systems.
Replica Maico ’81 (motor ’83-’84) frame
In opdracht van een klant heeft BZS een MAICO ’81 frame zodanig aangepast dat het Maico motorblok van ’83 en ’84 (kortere motor) in het frame past en alle delen gebruikt kunnen worden van de ’81 er uitgezonderd de uitlaat, de geometrie is exact die van de ’81 er, maar het onderframe is zo aangepast dat het kortere blok perfect past.
Deze exacte replica wordt door B.Z.S. Racing Parts op grote precisie nagebouwd uit hoogwaardige chroommolybdeen buis (25CrMo4).
Het laswerk gebeurd TIG met speciale lasdraad.
Deze frame’s worden dus als kit geleverd:
– Frame incl achtervork
– As en achtervork lagering
– Balhoofdlagers
Het complete frame incl. achtervork weegt 14,4 kg
(Origineel Maico ’81 15,5 kg)
NU beschikbaar, de MAICO ’81 replica!
MAICO '81 replica NU op voorraad!
NU beschikbaar, de MAICO ’81 replica!
Na gesprekken met de fabrieksmonteur van MAICO in de jaren ’78 tot’ 82, Steve Butler, en fabrieksrijder Yvan van de Broeck zijn we tot dit resultaat gekomen van het model ‘81. Dit omdat er in het jaar ‘81 drie verschillende frame’s gebouwd en geleverd zijn. Deze uitvoering is volgens de ex fabrieksteammonteur en fabrieksrijder de beste MAICO ooit gebouwd. Hij kreeg in die tijd al de bijnaam “ The best twinshockbike ever build”
MAICO '81 (Foto http://www.vitalmx.com)
MAICO ’81 frame voor inbouw andere motoren
Op verzoek van een Duitse klant hebben we een Maico frame geleverd zonder motorbevestiging en een iets bredere achtervork. Hij gaat dit frame gebruiken om een motorblok van een HONDA CR500 in te bouwen. Vooral in UK worden veel MAICO '81 frame's gebruikt om viertakt motors in te bouwen.
De voordelen dit frame; heeft de beste stuureigenschappen van de twin-shock modellen en erg veel ruimte, dus elk motorblok past erin. Al het standaard Maico plastic kan gebruikt worden.
Honda XR500 rempedaal
Honda XR500 rempedaal
Honda XR500 rempedaal
Omdat blijkt dat de rempedaal van een XR500 heel erg moeilijk verkrijgbaar is hebben wij een eigen model rempedaal gemaakt met de originele bevestiging (ook de speciale bout kunnen wij leveren). Het aangrijppunt voor de kabel ligt stuk hoger en heeft nog net genoeg plaats om onder de kickstarter te kunnen scharnieren. BZS Racing Parts heeft speciale passende remkabels laten maken voor dit model omdat het origineel niet meer leverbaar is.
BSA frame’s met nikkel oppervlakte-behandeling
BSA frame met nikkel oppervlakte-behandeling
BSA frame’s met nikkel oppervlakte-behandeling
Ook fabriceerde BZS Racing Parts laatst voor een klant een serie BSA frame’s, deze werden voor de klant geleverd met als oppervlakte-behandeling nikkel, incl. rempedaal, voetsteunhouders en filterbak.
We feliciteren Kurt Villadsen met het winnen van het Deense vintage kampioenschappen op zijn BSA met BZS frame.
De winnende motor van Kurt Villadsen
Kurt Villadsen werd kampioen in de twinshock 66+ klasse met zijn BSA frame.
Nieuwe ontwikkelingen
Wij van B.Z.S. Racing Parts kregen de vraag of we geen C & J-frame hebben met genoeg plaats om een XR600 dry sump motor te plaatsen ipv een XL / XR500. Daarom hebben we besloten om een C & J replica twinshock frame te bouwen met genoeg ruimte om een XR (dry sump) 600 motor te plaatsen.
We denken dat de eerste prototypes klaar zijn over een maand. We plaatsen hier zo snel mogelijk wat foto’s.
BZS Racing Parts magazijn
Een kijkje in het BZS Racing Parts magazijn.
Deel deze pagina